Luc Boomans

Nergens beter dan thuis

Tuesday, March 27, 2012

Hoe VT4 haar kijkers weg jaagt

Daarstraks keek ik naar Castle op VT4. Alsof de eindeloze herhalingen (VT4 heeft de slechte gewoonte om halverwege in een seizoen te beginnen met herhalingen van 2 seizoenen eerder en dan 2 maand later weer verder te gaan met de nieuwe afleveringen) niet genoeg waren, worden afleveringen nu maar liefst 5 keer onderbroken door reclameblokken. Bij VT4 hebben ze blijkbaar niet door dat hoe meer reclame ze tonen, hoe meer ik wegzap en dus eigenlijk minder reclame te zien krijg.

Door de eindeloze herhalingen en het niet chronologisch tonen van de afleveringen, gecombineerd met het totaal verkappen van afleveringen in kleine blokjes die tussen de reclame door getoond worden, is het voor mij stillaan niet interessant meer om series waar ik fan van ben via VT4 te volgen. Morgen schaf ik mij een externe harde schijf aan die ik op mij TV kan aankoppelen. De afleveringen van mijn favoriete series vind ik dan wel via andere weg. Als VT4 klaagt dat ze kijkers verliest dan heeft ze dat enkel aan haar eigen beleid te danken.